صفحه اول > مقالات

 

 

بهبود قابليت هاي امنيتي IE توسط Windows XP SP2

 

با سرويس پک۲ (SP2) کاربران IE قادر خواهند بود قابليت هاي جديدي را براي حفظ حريم شخصي و امنيت سيستم  به مرورگر خود بيفزايند. اين قابليت ها در واقع در جهت افزايش آگاهي کاربران از خطراتي است که امنيت سيستم را تهديد مي نمايند. در صورتي که کاربر اقدام به گرفتن فايل هاي مشکوک از اينترنت  کند و يا  سايت هاي وب بدون اجازه و اطلاع کاربر، برنامه اي را بر روي دستگاه اجرا  کنند، مرورگر مجهز به SP2 اين فعاليت ها را متوقف نموده، هشدارهاي لازم را به کاربر مي دهد.

در اين مقاله سه قابليت جديد مرورگر مورد بحث قرار مي گيرند:

·         نوار اطلاعات

·         مسدود کننده Pop-up

·         مدير Add-on

 

نوار اطلاعات

اين نوار براي ابلاغ هشدارهاي سيستم نسبت به نقض اصول امنيتي به مرورگر IE اضافه شده است. هرگاه وب سايت هايي که کاربر در حال مشاهده آنهاست بدون اجازه کاربر اقدام به اجراي برنامه بر روي دستگاه نمايند، و يا خود کاربر فايلي را از اينترنت دريافت نمايد که امکان آلودگي آن وجود داشته باشد هشدارهاي لازم براي آگاهي کاربر از طريق اين نوار ابزار اعلام مي گردد.

اين نوار ابزار دقيقا زير نوار آدرس قرار دارد و به تصميم گيري در مورد downloadها، پنجره هاي pop-up مسدود شده و ساير وقايعي که در مرورگر اتفاق مي افتد کمک مي کند. نوار ابزار اطلاعات تنها در شرايطي ظاهر مي شود که پيامي داشته باشد و بنابراين فضاي مفيد مرورگر را در موارد غير ضروري اشغال نمي نمايد.

 

 

اطلاعات بيشتر در مورد نوار اطلاعات

 

مسدود کننده Pop-up

اين مسدود کننده به صورت پيش فرش در IE فعال است و اجازه فعاليت بيشتر پنجره هاي Pop-up را مي گيرد.

 

 

اطلاعات بيشتر در مورد مسدود کننده Pop-up

 

مديريت Add-on

Add-on برنامه اي است که به مرورگر افزوده مي شود تا تجربه مرور وب را شخصي، جذاب تر و موثر تر نمايد. از جمله اين برنامه ها مي توان به نوارابزارهاي خاص و اشاره گر گرافيکي موس اشاره نمود. در بعضي از موارد اين برنامه ها باعث مي شوند که فعاليت IE متوقف شود. در اين صورت مدير Add-on مي تواند دليل اين مشکل را بيابد و کاربر با استفاده از اين ابزار قادر خواهد بود برنامه Add-on  را غيرفعال يا به روز نموده، اين اشکال را به مايکروسافت گزارش کند.

 

 

اطلاعات بيشتر در مورد مدير Add-on