صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

 

مايکروسافت و AMD براي افزايش امنيت باهم مشارکت مي کنند

۲۵ فوريه – ۶ اسفند

شرکت AMD که رقيب اينتل در ساخت پردازنده ها به شمارمي رود خبر از پيشرفت امنيت کامپيوترها در مرحله طراحي پردازنده داده است. اين شرکت اعلام کرده است که در پردازنده هاي Athlon 64 و Opteron خود براي کامپيوترهاي شخصي و سرورها مشخصه اي را گنجانده است که به مقابله با ويروسهاي کامپيوتري کمک خواهد کرد. اين مشخصه که در سيستم عامل ويندوز XP عملياتي خواهد شد همزمان با ارائه     Service Pack 2 براي ويندوز XP به بازار عرضه خواهد شد.

با افزايش آگاهي کاربران تجاري و خانگي از اهميت امنيت , شرکتهاي توليدکننده چيپ مانند AMD, اينتل, Transmeta و Via سعي دارند تا امکانات و مشخصات امنيتي بيشتري را به چيپهاي خود اضافه کنند. امکانات امنيتي ارائه شده توسط شرکتهاي مايکروسافت و AMD نيز به گونه اي طراحي شده اند تا بتوانند امنيت بيشتري را در هنگام مرور وب يا ارسال ايميل براي کاربران به ارمغان بياورند. اين امکان جديد از مشکلات امنيتي ناشي از سرريز بافر جلوگيري مي کند و لذا مي تواند با بسياري از حمله ها مقابله کند.

سرريز بافر باعث مي شود سيستم دفاعي کامپيوتر مختل شود و سپس مي توان براحتي کدهاي خطرناکي را حافظه وارد کرد تا توسط پردازنده اجرا شود. در واقع بسياري از کرمهاي خطرناک اينترنتي که طي سال گذشته منتشر شده اند از همين روش استفاده کرده اند. بنابر تحقيقات انجام شده توسط مايکروسافت و AMD حدود ۵۰ درصد از بسته هاي امنيتي ارائه شده توسط مايکروسافت طي دو سال گذشته به رفع اين عيب اختصاص داشته است.