صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

 

AT&T به جنگ حملات DoS مي رود

12 خرداد – 1 ژوئن

امروز شركت AT&T ابزاري را براي مشتريان خود ارئه كرد كه مي توانند با كمك آن با حملات DoS مقابله كنند. اين ابزار نرم افزاري در كنار سيستم تشخيص نفوذ اين شركت يعني AT&T Internet Protect قرار مي گيرد و مشتريان اين شركت را در مقابل حملات DoS و DdoS محافظت مي كند. AT&T Internet Protect كه در ماه مارس ارائه شده است ترافيك شبكه را كنترل مي كند و درصورت مشاهده هرگونه تهديد بالقوه ،‌ كاربران و مشتريان اين شبكه را در جريان مي گذارد.

سيستم دفاعي جديد كه مبتني بر فناوري هاي شركت هاي سيسكو و لكسينگتون است ، نمونه هاي مختلفي را از جريان داده اي درحال عبور بر مي دارد و آن را با رفتار معمول شبكه ، الگوها و پروتكل هاي مورد قبول مقايسه مي كند. به محض تشخيص حمله ، ترافيك مشكوك منحرف مي شود تا جريان حمله از تراكنش هاي قانوني جدا شود.

معمولا در يك حمله DoS يا DDoS شبكه ها توسط ميليون ها بسته داده مورد حمله قرار مي گيرند به طوري كه سرورها و روترها با ترافيكي بيش از ظرفيت خود روبرو مي شوند و كارايي آنها كاهش مي يابد و گاه باعث از كار افتادن آنها مي شود.  در مطالعه اي كه در سال 2003 توسط موسسه امنيت كامپيوتر و FBI انجام شده است ، مشخص شده كه حملات  DoS دومين جرم كامپيوتري از نظر ميزان خسارات وارده است. بنابر اين گزارش به طور متوسط هر شركت و مجموعه بزرگ تجاري از يك حمله DoS 1.4 مبلبون دلار خيارت ديده است.