صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

مشكل امنيتي چند تريليون دلاري!

 

1 مارس 2005 - 11 اسفند 1383

يك تحليلگر امنيتي از شركت Forrester Research امروز اعلام كرد زماني كه كاربران و مشتريان اعتماد خود را به امنيت تراكنشهاي آنلاين از دست مي دهند، شركتها از جهات گوناگوني متضرر مي شوند كه بعضي از آنها براي شركتها واضح نيست.

معمولا شركتها متوجه نمي شوند كه مشكل امنيتي در يك سايت و يا سرقت اطلاعات مشتري هزينه هاي ثانويه اي نيز به دنبال دارد. افزايش هزينه بازاريابي براي بهبود وجهه و اعتباري كه صدمه خورده است و افزايش تماسهاي بخش پشتيباني مشتريان از جمله اين موارد هستند.

طي چند هفته گذشته دو نمونه جدي از نشت اطلاعات در بانك آمريكا و شركت ChoicePoint مشاهده شد. اين تحليلگر كه جاناتان پن نام دارد معتقد است اتفاقاتي از اين قبيل باعث مي شود مشتريان بيشتر درباره رفتار آنلاين خود احساس خطر كنند.

بنابر مطالعه اي كه سال گذشته Forrester در بين خانواده ها انجام داده بود، 92 درصد مصرف كنندگان اعلام كرده بودند كه ميل ندارند  اطلاعات شخصي خود را به صورت آنلاين به اشتراك بگذارند چون خطر آن بيش از منفعت آن است.  61 درصد نيز عدم تمايل خود را به ارائه اطلاعات كارت اعتباري به صورت آنلاين بيان كرده بودند. همچنين در اين مطالعه مشخص شده بود كه  50 درصد افراد به مؤسسه هاي مالي اعتماد كافي ندارند و از آن مي ترسند كه اطلاعات شخصي آنها مورد سوء ‌استفاده قرار گيرد. البته با وجود تمامي اين نگرانيها تنها 36 درصد از پاسخگويان از خريد كالا و خدمات به صورت آنلاين منصرف شده اند.

پن معتقد است بانكها و شركتها بايد بكوشند تا اعتماد مردم را جلب كنند و به آنها اطمينان دهند كه شناسايي هويت آنها به درستي انجام مي شود و كسي نمي تواند خود را به جاي آنها معرفي كند. وي مي گويد:“ حملات هكرها، سرقت هويت و ساير مشكلات امنيتي آنلاين صدمه اي را به اعتماد مشتريان مي زند كه در واقع يك مشكل چند تريليون دلاري است!“