صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

ابزار ضدهويت ربايي Firefox

 

25 مه 2005 - 4 خرداد 1384

شركت خدمات اينترنتي Netcraft نسخه اي از نوارابزار خود را براي Firefox منتشر كرد. به گفته اين شركت، ابزار مزبور به كاربران كمك مي كند تا در دام حملات هويت ربايي گرفتار نشوند.

نوارابزار Netcraft سايتهاي هويت ربايي را كه كاربران گزارش كرده اند، بلوكه مي كند. نسخه اي از اين ابزار از ماه دسامبر سال گذشته ميلادي براي مرورگر IE ارائه شده است.Netcraft روي سايت خود اعلام كرده است كه از آن زمان بيش از 7 هزار سايت هويت ربا شناسايي و بلوكه شده اند.

هويت ربايي در واقع نوعي حمله است كه در آن سعي مي شود با فريب كاربر و جلب اعتماد وي، اطلاعات مهم و حساسي مانند كلمه عبور و يا مشخصات كارت اعتباري كسب شود.

ابزار ارائه شده توسط Netcraft علاوه بر بلوكه كردن سايتهاي هويت ربا، امكانات ديگري را نيز در اختيار كاربر قرار مي دهد تا در هنگام مرور وب مراقبتهاي امنيتي را لحاظ كنند. براي مثال در هنگام مرور يك سايت اطلاعاتي مانند شهرت و محبوبيت آن، كشوري كه ميزبان سايت است و ميزان خطر احتمالي آن به كاربر نمايش داده مي شود.

اين نوارابزار روي تمامي سيستم عاملهايي كه Firefox‌ را پشتيباني مي كنند قابل نصب است. براي دريافت آن مي توانيد به سايت Netcraft سري بزنيد.