صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

 

ويروس نويس شاعر!

26 آوريل – 7 ارديبهشت

نويسنده آخرين نسخه Bagle پا را از نوشتن كد ويروس فراتر گذارده و يك قطعه شعر را نيز در مستند همراه  ويروس قرار داده است. بنا به گفته تيم پاسخگويي امنيتي شركت Network Associates – توليد كننده نرم افزار ضدويروس McAfee - اين كرم خطرناك كه Bagle.Z نام دارد , تا به حال به طور گسترده پخش نشده است. بنا به گفته يكي از مديران اين تيم , اين ويروس مدت زيادي در شبكه باقي نخواهد ماند. البته وي خاطر نشان كرده است از آنجا كه اينويروس خود را به يك فايل اجرايي الحاق كرده است كه تا بحال توسط ساير ويروسها مورد استفاده قرار نگرفته بوده , لذا ممكن است در نفوذهاي اوليه اش موفق باشد.

Bagle.Z آخرين كار انجام شده در عرصه رقابت بين نويسندگان دو ويروس Bagle و  NetSky است. در آخرين نسخه NetSky نويسنده آن قول داده است تا زماني كه نويسنده Bagle به كار خود ادامه مي دهد و نسخ جديد اين كرم را منتشر مي كند , وي نيز به اين رقابت ادامه خواهد داد.

در ماه آوريل 6 نسخه مختلف از NetSky منتشر شده است در حالي كه نويسنده Bagle فعاليت بسيار كمتري داشته است. متخصصان معتقدند كه كد NetSKy در اينترنت منتشر شده است و لذا تنها يك نويسنده به توليد اين نوع از كرم نمي پردازد. در ماه مارس چند نسخه از كرم Bagle منتشر شده بود كه گسترش چنداني پيدا نكرد.

نسخه جديد Bagle نيز مانند نسخ قبلي از يك نام تصادفي انتخاب شده از يك ليست براي موضوع ايميل و فايل الحاقي آن استفاده مي كند. فايل الحاقي كه شامل برنامه اجرايي كرم است , اين متن را نيز در خود دارد : 

"Unique people make unique things

That things stay beyond the normal life and common understanding

The problem is that people don't understand such wild things,

Like a man did never understand the wild life."

البته الحاق كردن يك شعر به يك ويروس تكنيك جديدي نيست . در اوايل دهه 1980 , ويروسي كه مي توان آن را اولين ويروس Apple II دانست, پس از هر 50 بار كه كامپيوتر آلوده آغاز به كار مي كرد, شعري را نمايش مي داد.