صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

 

اثر انگشت ايميل ، راهي براي مقابله با اسپم

13 آوريل – 25 فروردين

شركت Everyone.net كه يكي از ارائه كنندگان خدمات ايميل است ، در تلاش است تا با كمك يك فناوري رمزنگاري كه براي هر ايميل يك امضاي يكتا ايجاد مي كند ، با نوعي از اسپم مقابله كند. در اين نوع از اسپم ، كاربراني كه نشاني ايميل آنها توسط اسپمرها يا كرمهاي اينترنتي به سرقت رفته است ، با انبوهي از پيغامهاي بازگشتي روبرو مي شوند ، در حالي كه آنها هيچ گاه پيغامي به نشاني فرستنده اين ايميها نفرستاده بودند تا ايميل بازگشت مفهومي داشته باشد. Total Protection 2.0 سعي دارد تا اين مشكل را برطرف كند.

اين سرويس كه در همين هفته در كنفرانس ISPCon در واشنگتن راه اندازي شده است ، شامل يك فناوري اثر انگشت ايميل  است كه در آن ، يك سرآيند (Header) اضافي به هر  ايميل خروجي اضافه مي شود.

بنابه گفته وين لويس – مدير ارشد بخش فناوري شركت Everyone.net - اين سرآيند شامل يك امضاي يكتا است كه اين  امضا با كمك يك كليد رمزنگاري متقارن ايجاد  مي شود و بر اطلاعاتي مانند شناسه كاربر ايميل، برچسب زماني ايميل و بعضي پارامترهاي ديگر مبتني است. سرورهاي ايميل خارجي نيز سرآيند را برمي گردانند كه در آن يك اثر انگشت جديد اضافه شده است و معمولا بخشي از پيغام اصلي را نيز داراست. اين كار به شركت Everyone.net اجازه مي دهد تا با بررسي امضاي هر ايميل رسيده متوجه شود آيا ايميل اصلي از طرف يك كاربر اين شركت ارسال شده است و لذا اين ايميل جديد در پاسخ به آن است يا اين ايميل جديد توسط يك اسپمر يا كرم اينترنتي ارسال شده است.

اين فناوري يك راه حل كامل نيست اما حداقل كاربران را از شر بازگشت ايميلهايي كه هرگز نفرستاده اند خلاص مي كند.