صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

دو كد نفوذ براي حفره هاي Firefox

 

9 مه 2005 - 19 ارديبهشت 1384

دو حفره در مرورگر Firefox بالاترين  درجه خطر يعني extremely critical را دريافت كرده اند چون كد نفوذ مربوط به آنها در دسترس قرار گرفته است.

شركت امنيتي Secunia كه اين درجه خطر را به اين حفره ها داده است، اعلام كرده كه دو مشكل cross-site scripting و دسترسي به سيستم از راه دور در نسخه 1.0.3 كشف شده اند اما ساير نسخ نيز ممكن است تحت تاثير اين مشكلات باشند.

هنگامي كه از اين دو حفره امنيتي تركيب شوند، مي توان از آنها سوء استفاده كرد. البته تا كنون هيچ موردي كه يك هكر از كد نفوذ منتشر شده استفاده كرده باشد، گزارش نشده است.

يكي از مشكلات شامل نشاني هاي جاوااسكريپت IFRAME مي شود كه به خوبي از آنها در برابر اجرا در قالب يك URL‌ ديگر در ليست history محافظت نشده است. به عبارت ديگر اگر شما به يك سايت خطرناك برويد،‌آن سايت مي تواند اطلاعات كوكي سايتهايي را كه پيش از آن شما ديده ايد، سرقت كند. هكر مي تواند از آن اطلاعات جهت سرقت شناسه يا دسترسي به سايتهايي كه با كلمات عبور محافظت مي شوند و كاربر از آنها بازديد كرده،‌ استفاده كند.

مشكل امنيتي دوم در پارامتر IconURL در InstallTrigger.install() وجود دارد. اطلاعات پاس شده به اين پارامتر پيش از استفاده به خوبي مورد بررسي قرار نمي گيرند و لذا به يك هكر اجازه مي دهد تا اختيارات كاربر را به دست آورد.

كاربراني كه از سايتهاي update.mozilla.org و addons.mozilla.org نرم افزار دريافت و نصب كرده اند در خطر هستند. موزيلا خدمات به روز رساني تحت وب خود را تغيير داده و از كاربران خواسته است تا به طور موقت جاوا اسكريپت را غيرفعال كنند.