صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

مشكل امنيتي رمزنگاري Office

 

20 ژانويه 2005 - 1 بهمن 1383

يك متخصص امنيتي هشدار داده است امكاني كه در Word‌و  Excel‌براي حفاظت از داده ها در نظر گرفته شده داراي يك مشكل امنيتي جدي است به گونه اي كه فايلهاي توليد شده توسط اين نرم افزارها كه با كلمه عبور محافظت مي شوند، قابل بازگشايي هستند.

اين كارشناس سنگاپوري در مقاله خود آورده است كه مشكل از آنجا به وجود آمده كه برنامه نويسان مايكروسافت به خوبي رمزنگاري را در برنامه هاي  Office‌پياده سازي نكرده اند.

مايكروسافت درحال بررسي موضوع است. اين شركت در بيانيه اي اعلام كرده است:“ تحقيقات اوليه ما نشان مي دهد كه اين موضوع تهديد مهمي براي كاربران نيست. در بعضي مواقع اگر هكر به چند نسخه از يك فايل رمزشده دسترسي داشته باشد، ممكن است بتواند محتواي آن را بخواند. هكر بايد به دو فايل مجزا با يك نام و كلمه عبور دسترسي داشته باشد تا بتواند از حفره امنيتي مزبور استفاده كند.“

مايكروسافت پيش از اين نيز به خاطر ضعف در سيستم كلمات عبورش مورد انتقاد قرار گرفته بود. گفته مي شود مشكل حاضر شبيه مشكلي است كه در سال 99 نيز اين شركت انجام داده بود و اين موضوع را بدتر مي كند، زيرا كارشناسان معتقدند كه مايكروسافت بايد از اشتباهات گذشته اش درس بگيرد و آنها را تكرار نكند.