صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

 

هكرها براي يك حمله سراسري آماده مي شوند

 

30 جولاي 2004 – 9 مرداد 1383

گروهي از هكرها از سراسر آمريكا قصد دارند تا در فوريه آينده طي 72 ساعت بزرگترين حمله جمعي را به سايتها تعيين شده روي اينترنت انجام دهند.

البته سيستم هايي كه مورد حمله قرار مي گيرند ، وب سرور و يا شبكه شركتها نيست بلكه كامپيوترهايي است كه توسط گروهي ديگر از هكرها تنظيم و نگهداري مي شوند و اين بازي فتح پرچم يا capture-the-flag نام دارد. پس از فرونشستن گرد و خاك ديجيتالي ، يكي از تيمهاي سواحل شرق يا غرب برنده خواهد بود.

پيش از اين طي سه سال گذشته مسابقات فتح پرچم با نام Root Fu در شبكه هاي بسته و با شركت 8 تيم هكر انجام مي شد، اما مسابقه سال آينده اولين و بزرگترين مسابقه در اين مقياس و بر روي شبكه جهاني اينترنت است. گروه برگزار كننده مسابقات به تيم هاي هك از سراسر آمريكا اجازه مي دهد تا در وب سايت آنها ثبت نام كنند. انها اميدوارند كه حداقل هزار بازيكن در اين مسابقات شركت كنند.

گردهم آوردن اين تيم هاي با توجه به تبليغات انجام شده روي اين مسابقات كار سختي نخواهد بود اما انجام مراقبت هاي لازم براي جلوگيري از گسترش بازي به ساير سايتهاي اينترنتي ( غير از هدفهاي تعيين شده ) كار چندان ساده اي نخواهد بود. تيم برگزار كننده قصد دار تا شبكه اجراي مسابقات را با كمك شبكه مجازي خصوصي يا VPN بر روي شبكه اينترنت بنا كند. آنها سعي دارند تا بدين شكل شبكه خود را از شبكه عمومي مجزا كنند.

جالب است بدانيد كه متخصصان امنيتي از برگزاري اين مسابقه نگران نيستند. آنها مي گويند حتي اگر بعضي حملات به خارج از مجموعه مسابقه انجام شود ، حملات هيچ گاه در مقياس بزرگ همانند حمله ويروسها و كرمهاي اينترنتي نخواهد بود. آنها معتقدند كه اين مسابقات به انها كمك خواهد كرد تا با شيوه هاي جديد حملات هكرها و شيوه مقابله با آنها آشنا شوند.

اما دانشگاهيان با وجودي كه مسابقات را جذاب مي دانند اما نسبت به قابل كنترل بودن آن شك دارند لذا آن را چندان براي خود مفيد نمي دانند. آنها ترجيح مي دهند با كمك شبكه هاي كوچك تر مثلا با 1000 گره ، اينترنت را شبيه سازي كرده  و بر روي آن به انجام آزمايشات بپردازند.

البته اگر حمله اي به خارج از VPN مذكور هدايت شود ، امكان پيگيري قانوني آن وجود دارد.