صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

 

صاحب جديد Human Firewall

 

25 ژوئن 2004 – 5 تير 1383

 

انجمن امنيت سيستمهاي اطلاعاتي امروز اعلام كرد كه پروژه و سايت Human Firewall را در اختيار مي گيرد. ديو كولينين – مديرعامل ISSA – گفته است كه اين انجمن غيرانتفاعي مالكيت اين سايت و پروژه را پذيرفته است چون به ارزش آن واقف است و نمي خواهد با كنار رفتن دو پشتيبان اصلي پروژه، كار با مشكل روبرو شود. اين سايت به طور موقت بسته شده است.

 

سايت Human Firewall با هدف آموزش جنبه هاي عمومي امنيت اطلاعات به عموم كاربران راه اندازي شده است. در واقع اين سايت سعي دارد تا ميزان آگاهي را افزايش دهد و به كاربران در سراسر دنيا كمك كند تا رفتار خود را در بحث امنيت بهبود بخشند.

 

بنا به گفته كولينين ، اين سايت به عنوان منبعي براي كاربران جهت كنترل ميزان امنيت سيستمشان به كار ادامه خواهد داد. مقالات و منابعي براي مشتريان ارسال خواهد شد تا بتوانند درجه امنيت سيستم خود را ارزيابي كنند. ISSA قصد دارد تا طي سه ماهه سوم و چهارم امسال تغييرات لازم را در سايت ايجاد كند.

 

كارشناسان مي گويند كه عامل انساني مهمترين متغير در سيستم هاي امنيت اطلاعات است. به عبارت ديگر اگر كاربران مسئوليت حفظ اطلاعات در اختيارشان را نپذيرند، حتي بهترين سياستها و تكنولوژي هاي امنيتي هم جوابگو نخواهند بود.