صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

 

نويسنده MSBlast اعتراف كرد

 

11 آگوست 2004 – 21 مرداد 1383

جوان 19 ساله اي كه به جرم نوشتن MSBlast دستگير شده بود، به ايجاد بخشي از مشكلات اينترنت در تابستان گذشته اعتراف كرد. جفري لي پارسون پذيرفت كه نسخه MSBlast.B  را كه به teekids نيز مشهور است با تغيير نسخه اصلي كرم و افزودن يك درپشتي به آن براي كنترل كامپيوترهاي آلوده ، به وجود آورده است.

جان مك كي ، يك وكيل مدافع، در اين باره چنين مي گويد:“ شايد پخش كردن يك ويروس كامپيوتري به نظر يك شوخي بي ضرر باشد اما ضرري كه به كاربران كامپيوترها وارد مي كند بسيار جدي است و لذا مجازات آن هم بسيار جدي است.“

دادگاه پارسون در روز 12 نوامبر برگزار خواهد شد. وي ممكن است به جرم وارد كردن عمدي خسارت به شبكه هاي كامپيوتري به 18 تا 37 ماه زندان و پرداخت چند ميليون دلار محكوم شود.

پارسون در ماه آگوست سال 2003 و تنها 2 هفته پس از آغاز نفوذ MSBlast به شبكه هاي كامپيوتري دستگير شد. مايكروسافت اشكال امنيتي مورد استفاده را در ماه جولاي ترميم كرده بود اما بسياري از كاربران به دليل عدم دريافت و نصب اصلاحيه مربوطه به اين ويروس آلوده شدند.

تعداد كامپيوترهاي آلوده شده به MSBlast.B هنوز مشخص نيست. پليس و دادستاني اين تعداد را بيش از 48 هزار مي داند اما وكلاي مدافع پارسون رقم واقعي را كمتر از اين تعداد مي دانند. تعداد كامپيوترهاي آلوده شده مي تواند در طول مدت زندان اثرگذار باشد.

بنابر مستندات ارائه شده از سوي FBI ،‌ بازرسان اين سازمان ترافيكي را كه كرم Blaster توليد مي كرد را دنبال كردند تا به سايتي با نامي شبيه به نام مستعار پارسون يعني teekids رسيدند. بنابر گزارشهاي رسيده اين سايت سورس كد چند كرم ديگر از جمله كرمي براي گسترش در شبكه هاي P2P را نيز در خود داشت.