صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

تنها با ويروس در MSN Messenger !

 

11 اكتبر 2004 - 20 مهر 1383

كاربراني كه از نرم افزار MSN Messenger استفاده مي كنند، تعطيلات اين هفته را به تنهايي و شايد با همراهي يك ويروس بگذرانند!

مايكروسافت امروز اعلام كرد كه همچنان در تلاش است تا مشكلات فني موجود در خدمات سيستم instant-messaging را مرتفع نمايد. اين مشكلات كه از سه روز پيش بروز كرده،  از login كردن كاربران جلوگيري به عمل مي آورد.

همزمان با اين اشكال فني، يك ويروس جديد با نام Funner نيز متولد شده است كه از طريق خدمات MSN instant-messaging خود را گسترش مي دهد و سعي مي كند تا كاربران را به سايت www.78p.com هدايت كند.

 البته Symantec اعلام كرده است كه تابه حال شواهدي مبني بر انجام عمليات تخريبي توسط اين ويروس نيافته است. اليور فريدريك - مدير ارشد تيم پاسخگويي امنيتي Symantec - مي گويد:“ بنابر مشاهدات ما، اين ويروس سعي مي كند تا خود را به تمامي افراد موجود در ليست تماس شما در نرم افزار MSN Messenger ارسال كند، اما ميزان آلودگي پايين است.“

بنا به گفته Symantec، اين ويروس تنظيمات كامپيوتر قرباني را به گونه اي تغيير مي دهد كه كاربران با مراجعه به يكي از سايتهاي مورد نظر (بيش از 900 سايت توسط اين ويروس هدف قرار گرفته شده اند.) به سايت www.78p.com هدايت شوند. همچنين ممكن است اين ويروس سعي كند تا با دريافت كد از اين سايت، به كارايي خود بيافزايد. درحال حاضر سايت مزبور غيرفعال است.

اوايل بعد از ظهر امروز يكي از سخنگويان شركت مايكروسافت اعلام كرد كه اشكال فني گفته شده رفع شده است اما اشاره اي به رابطه احتمالي موجود بين ويروس و مشكل مزبور نكرده است.