صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

McAfee: ‌حفره هاي امنيتي، بدترين تهديدات

 

25 آوريل 2005 - 5 ارديبهشت 1384

بنابر تحقيقات انجام شده توسط McAfee ، هنوز هم كامپيوترهاي اصلاح نشده بزرگترين مشكل امنيتي دنياي IT به شمار مي روند و تهديداتي كه حفره هاي اين نرم افزارها را هدف قرار مي دهند در صدر ليست تهديدها قرار دارند.

در اين گزارش كه به بررسي تهديدات طي فصل اول سال جاري ميلادي پرداخته است، تيم پاسخگويي امنيتي McAfee گفته است كه طي سه ماهه اول سال 2005، بيش از 1000 حمله جديد به حفره هاي امنيتي نرم افزارها انجام شده است كه نشان از حدود 6 درصد افزايش نسبت به تعداد حملات در زمان مشابه در سال 2004 دارد. همچنين در اين گزارش مشخص شده است كه بيش از 200 هزار حمله مبتني بر حفره ها در اين سه ماهه انجام شده است.

McAfee اشاره كرده است كه شركتهاي توليدكننده نرم افزارها توانايي خود را جهت پاسخگويي به مشكلات امنيتي كشف شده و رفع اين مشكلات افزايش داده اند اما بنابر تحليلهاي انجام شده حداقل 50 درصد از كامپيوترهاي متصل به اينترنت به صورت كامل و مناسب اصلاحيه هاي منتشر شده را نصب نكرده اند.

بنابه گفته قائم مقام تيم پاسخگويي امنيتي McAfee، از هر 8 قطعه كد بسيار خطرناك ارائه شده، 3 قطعه مرتبط با حفره هاي امنيتي هستند كه اين تعداد در حال افزايش است چون از اين طريق مي توان كسب درآمد كرد. وي معتقد است كه هكرها سعي دارند روشي هايي را بيابند كه بتوانند كنترل يك كامپيوتر يا گروهي از كامپيوترها را به دست بگيرند و از آن كامپيوترها براي اسپم يا سرقت اطلاعات استفاده كنند.

در اين گزارش همچنين به ادامه كاهش حجم كرمهاي اينترنتي طي سه ماهه مذكور اشاره شده  و Bagle، Netsky،‌و MyDoom به عنوان پركارترين ويروسها در اين مدت معرفي شده اند.

همچنين اين گزارش امنيتي نشان مي دهد كه تعداد شكايات كاربران از برنامه هاي جاسوسي نيز افزايش يافته به گونه اي كه از 5 ميليون مشتري رسمي شركت McAfee، 1.5 ميليون شكاياتي را در اين باره مطرح كرده اند.

تعداد حملات هويت ربايي و حمله به موبايلها نيز رشد فزاينده اي داشته است.