صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

McAfee با كمك گوگل حفره يابي مي كند

 

10 ژانويه 2005 - 21 دي 1383

McAfee ابزاري را ارائه كرده است كه با استفاده از گوگل و انجام جستجوهاي خودكار سعي مي كند تا حفره هاي امنيتي را در سايتها بيابد.

SiteDigger 2.0 كه امروز ارائه شده است، با ارسال پرس و جو هاي خاصي به پايگاه داده گوگل اطلاعاتي را درباره وضعيت امنيتي سايتها به دست مي آورد. اين پرس و جوها كه Google hacking نام گرفته اند، مي تواند حفره هاي قابل نفوذ و اطلاعات حساس مانند شماره كارت اعتباري و اطلاعات حساب را مشخص كند.

يكي از مديران McAfee معتقد است كه اين ابزار به مديران شبكه ها كمك مي كند تا اطلاعات امنيتي سايتهاي خود را بيابند. وي مي گويد:“ ما اين ابزار را جهت اطلاع رساني ارائه كرده ايم. SiteDigger مشكلاتي را براي مديران شبكه ها مشخص مي كند كه ممكن است بدون آن نتوانند پيدا كنند.“

البته اين ابزار نمي تواند تشخيص دهد كه كاربر آن يك مدير شبكه است كه به شكلي مجاز از آن استفاده مي كند يا يك هكر است كه به دنبال نقاط ضعف شبكه براي نفوذ مي گردد.

اخيرا كرم Santy از گوگل استفاده كرده بود تا كامپيوترهاي قابل نفوذ را بيابد و پس از آن سيستم ها را آلوده كند. ابزارهاي مشابهي توسط گروه هاي تحقيقاتي براي يافتن مشكلات امنيتي ايجاد شده است.

گوگل هنوز اظهار نظري درباره اين ابزار نكرده است.