صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

اين يك اسب تروا نيست!

 

10 سپتامبر 2004 – 20 شهريور 1383

يك برنامه نويس استراليايي قصد دارد تا از McAfee شكايت كند. علت آن است كه برنامه McAfee‌در نسخ اخير خود برنامه نوشته شده توسط اين شخص را اشتباها به عنوان اسب تروا تشخيص مي دهد.

مارك گريفيث مي گويد عليرغم آن كه McAfee در به روز رساني جديد خود اين اشتباه را رفع كرده است همچنان قصد دارد شكايتي را تنظيم و به دادگاه ارائه كند. گريفيث يك برنامه به نام ISPWizard را توليد كرده و در بيش از 20 كشور دنيا به ISP ها مي فروشد تا كاربران از طريق آن به ISP خود متصل شوند و از اينترنت استفاده كنند. نرم افزار McAfee اين نرم افزار را به عنوان اسب ترواي BackDoor-AKZ شناسايي مي كرد و به صورت خودكار آن را حذف مي كرد و لذا كاربران نمي توانستند به اينترنت متصل شوند!

گريفيث مي گويد كه وي براي اولين بار در روز 2 سپتامبر و بوسيله ISP هاي آمريكا متوجه اين اشتباه شده است. مشتريان اين شركتها به آنها اطلاع داده بودند كه نمي توانند به اينترنت دسترسي داشته باشند. گريفيث به محض اطلاع از اين مشكل ايميلي را براي McAfee ارسال كرد اما تا دوشنبه گذشته ( 16 شهريورماه‌ ) پاسخي را از اين شركت دريافت نكرد.

گريفيت پيش بيني مي كند كه ضرري معادل 50% از درآمد در اين ماه به خاطر اين اشتباه به وي وارد شود. وي اضافه مي كند كه يكي از مشتريان وي 3 هزار دلار ضرر كرده است چون مشتريان وي به خاطر بروز اين مشكل به ISP ديگري رجوع كرده اند.

آلان بل - مدير بازاريابي منطقه آسيا پاسيفيك شركت McAfee - گفته است كه فايل به روز رساني جديدي كه ديروز منتشر شده ، مشكل گريفيث را حل مي كند. بل توضيح داده است كه نرم افزار McAfee اسب تروا را بر اساس يك امضا يا الگو شناسايي مي كند، لذا هميشه امكان بروز اشتباه وجود دارد.

بل همچنين اشاره كرده است كه McAfee پردازه اي رايگان را براي برنامه نويسان تهيه كرده است تا از كاركرد برنامه خود اطمينان حاصل كنند. اين پردازه از طريق تماس با دپارتمان پشتيباني McAfee قابل دسترسي است.

اما گريفيث مي گويد با وجود ارائه فايل DAT جديد، كاربراني كه سيستم خود را به روز نكرده اند، همچنان نمي توانند به اينترنت متصل شوند. وي اشاره مي كند كه اين به روز رساني تصميم وي مبني بر ارائه شكايت را تغيير نخواهد داد.