صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

نرم افزار ضدجاسوسي مايكروسافت

 

6 ژانويه 2005 - 17 دي 1383

امروز مايكروسافت نسخه بتاي نرم افزار ضدجاسوسي خود را ارائه كرد.اين شركت مدعي است كه كاربران با استفاده از اين ابزار با مشكلات كمتري بر روي اينترنت موجه خواهند شد و سرعت كامپيوتر آنها نيز افزايش خواهد يافت.

اين نسخه كه از روي سايت شركت مايكروسافت قابل دريافت است، با استفاده از فناوري شركت Giant Software كه در ماه دسامبر به تملك مايكروسافت درآمد و در توليد ابزارهاي ضدجاسوسي تخصص داشته، توليد شده است. به گفته مايكروسافت اين نرم افزار در حال حاضر بسياري از ابزارهاي جاسوسي فعلي را شناسايي مي كند و مايكروسافت سعي خواهد كرد تا با انجام تحقيقات بر روي ابزارهاي جاسوسي جديد و مهم، امكان به روز رساني خودكار اين نرم افزار را فراهم آورد.

مايكروسافت هنوز درباره زمان عرضه رسمي اين محصول چگونگي آن ( به عنوان يك محصول مجزا يا در كنار يك محصول ديگر) تصميم گيري نكرده است. يكي از مديران مايكروسافت علت عرضه نسخه بتا را حفاظت از مشتريان و مقابله با هكرها عنوان كرده است. وي مدعي است مطابق با گزارشهايي كه دريافت كرده اند، يك سوم كساني كه با محصولات مايكروسافت مشكل دارند، به دليل وجود نرم افزارهاي جاسوسي است.

ظاهر نرم افزار ضدجاسوسي مايكروسافت شبيه محصولات شركتهاي McAfee و نورتون است كه امكان اجراي اسكن دستي و خودكار را به كاربر مي دهد. اين نرم افزار به گونه اي طراحي شده كه بر تمامي تغييرات سيستمي و نرم افزاري يك كامپيوتر خاص نظارت  مي كند و درصورت شناسايي يك ابزار جاسوسي كه قصد دارد روي كامپيوتر نصب شود، به كاربر هشدار مي دهد. اين نرم افزار با سيستم عاملهاي ويندوز 2000 و XP كار مي كند.

مايكروسافت به كاربران فعلي ابزارهاي Giant اعلام كرده است كه به استفاده از آن ابزارها ادامه دهند. اين شركت همچنيني نسخه فعلي را يك نسخه اوليه و دليل عرضه سريع آن را دريافت بازخورد و با هدف تست دانسته است.

مايكروسافت در حال كار بر روي يك بسته نرم افزاري ضدويروس نيز است كه به نظر مي رسد به عنوان يك برنامه مجزا ارائه خواهد شد. گفته مي شود كه اين ابزار در نيمه دوم سال جاري ميلادي ارائه خواهد شد.

علاوه بر اين محصولات، مايكروسافت قول داده است ابزارهايي را براي يافتن و پاك كردن برنامه هاي خطرناك از روي كامپيوترهايي كه سيستم عامل 2000 و يا جديدتر دارند، ارائه كند و آنها را در برنامه ماهيانه اش، به روز رساني كند.