صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

NAP ، طرحي براي امنيت كاربران

 

13 دسامبر 2004- 23 آذر 1383

 مايكروسافت گام بعدي را براي ايجاد معماري امنيتي كاربران انتهايي برداشت.

امروز تعدادي از شركتها اعلام كردند كه با معماري امنيتي NAP ( Network Access Protection ) متعلق به مايكروسافت همكاري خواهند كرد. 18 شركت از ماه جولاي با مايكروسافت دراين زمينه توافقنامه امضا كرده اند و 25 شركت نيز قول همكاري داده اند.

مايكروسافت NAP را طراحي كرده است تا به مشتريان شركتها كمك كند تا با كنترل كامل تجهيزات و سيستمها پيش از اتصال به شبكه، ويروسها و كرمهاي اينترنتي را از شبكه هاي خود دور نگه دارند. اين عمليات شامل تركيبي از فناوري اسكن ويروسها با شبكه سازي مبتني بر سياستهاي امنيتي است و بدين طريق از اتصال سيستمهايي كه از سياستهاي امنيتي تبعيت نكنند، جلوگيري مي شود.

مايكروسافت از ابتدا اعلام كرده بود كه همزمان با كار بر روي اين معماري امنيتي باز مبتني بر استانداردها، شركاي جديدي را به اين پروژه اضافه خواهد كرد.

بسياري از شركتهاي جديدي كه به اين طرح پيوسته اند، توليدكنندگان محصولات شبكه خصوصي مجازي يا VPN هستند كه از جمله آنها مي توان به Check Point ، Nortel Networks و F5 Netwroks اشاره كرد.

استيو اندرسون - مدير بازاريابي سرورهاي ويندوز - مي گويد:“ همكاري توليدكنندگان و فروشندگان VPN در اين طرح بسيار مهم است، چون بسياري از حملات از طريق هكرها از راه دور صورت مي پذيرد و اين اين هكرها از طريق VPN به شبكه متصل مي شوند. ما مي خواهيم مشتريان بدون نياز به تغيير فناوري مورد استفاده جهت VPN، بتوانند امنيت لازم را داشته باشند.“

در ماه نوامبر اعلام شده بود كه شركت سيسكو در پروژه NAP با مايكروسافت همكاري خواهد كرد. NAP تا سال 2007 يعني زمان انتشار سرور Longhorn  ارائه نخواهد شد.