صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

چهار نسخه جديد MyDoom

 

10 سپتامبر 2004 - 20 شهريور 1383

امروز متخصصان امنيتي هشدار دادند كه نسخ جديدي از MyDoom در حال پخش شدن بر روي اينترنت هستند. اين ويروسها بسيار شبيه به هم هستند. همه آنها به گونه اي طراحي شده اند كه براي انتشار، يك كپي از برنامه را به ايميل الحاق مي كنند و ساير برنامه هاي لازم را از وب سايتهاي آلوده شده دريافت مي كنند. همچنين همه نسخ از ارتباط كامپيوتر قرباني با سايتهاي ضدويروس جلوگيري مي كنند و لذا پاكسازي كامپيوترهاي آلوده به سادگي ميسر نيست.

بعضي كارشناسان معتقدند اين حقيقت كه چند نسخه مشابه از MyDoom باهم منتشر شده است مي تواند نشانگر آن باشد كه نسخه بسيار خطرناكي در راه است،‌همانطور كه در زمان انتشار ويروس Bagle چنين اتفاقي افتاد. اين كارشناسان هشدار داده اند كه كاربران مراقب ايميلهايي كه دريافت مي كنند باشند.

نسخه اصلي  MyDoom‌در ماه ژانويه منتشر شد. اين ويروس به سرعت و از طريق الحاق به ايميل منتشر مي شود. در آن زمان برخي شركتهاي توليدكننده ضدويروس اين برنامه را بدترين ويروس كامپيوتري كه از طريق ايميل منتشر مي شود خواندند. اين ويروس به گونه اي برنامه ريزي شده بود كه سايتهاي مايكروسافت و SCO Group - شركتي كه مدعي مالكيت فناوري اصلي در سيستم عامل لينوكس است - را با جريان داده مورد حمله قرار مي داد. نسخ جديد اين ويروس حملات جديدي را بر عليه مايكروسافت تدارك ديده بود.