صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

 

حمله NetSky عليه سايتهاي اشتراك فايل

 8 آوريل – 20 فروردين

سايت اصلي شبكه eDonkey بر اثر حملات NetSky از كار افتاده است اما Kazaa هنوز به كار خود ادامه مي دهد.  كرم اينترنتي NetSky.Q كه روز 29 مارس وارد اينترنت شد ،‌به گونه اي برنامه ريزي شده است تا سابتهاي اشتراك فايل و همچنين سايتهاي توزيع كننده ابزارهاي هك و نفوذ را مورد حمله DoS قرار دهد. مهمترين اهداف اين كرم eDonkey و Kazaa بودند. حملات براي مدت شش روز برنامه ريزي شده بود. البته eDonkey بر روي يك نشاني ديگر اين سايت در دسترس بود.

هدف ديگر eMule بود كه  با مشكلاتي روبرو شد اما كپي سايت خود را به نشاني ديگري نيز منتقل كرده بود. دو سايت از مجموعه سايتهاي هك و نفوذ نيز با مشكل روبرو شده اند و از كار افتاده اند. به نظر مي رسد تنها Kazaa توانسته است در روز اول در مقابل حملات دوام بياورد.

ميكو هايپونن – مدير تحقيقات ضدويروس در شركت F-Secure – اعلام كرده است كه با وجودي كه eDonkey و  eMule روي نشاني هاي ديگري در دسترس هستند اما از آنجا كه نشاني اصلي آنها توسط اين كرم مورد حمله قرار گرفته است ، لذا بسياري از كاربران نمي توانند به اين سايتها دسترسي پيدا كنند. وي معتقد است Blaster باهوش نبود چون تنها نشاني windowsupdate.com را مورد حمله قرار داده بود ، درحالي كه بسياري از www.windowsupdate.com استفاده مي كنند. اما NetSky به نشاني هايي حمله ور شد كه كاربران با آنها كار مي كردند.