صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

Netscape و مقابله با هويت ربايي

 

18 مه 2005 - 28 ارديبهشت 1384

Netscape تا پايان اين هفته نسخه نهايي مرورگر Netscape 8 را ارائه خواهد كرد. اين نسخه به گونه اي طراحي شده است كه از كاربران در برابر حملات آنلاين مانند هويت ربايي محافظت مي كند.

نسخه هاي تست آلفا و بتاي اين مرورگر از ماه فوريه در دسترس قرار داشتند. Netscape قول داده است كه نسخه نهايي همانند نسخ پيشين امكاناتي را براي حفظ امنيت سيستمها و كاربران در زمان مرور وب با خود داشته باشد. انتظار مي رود كه ظاهر اين مرورگر نيز در نسخه نهايي بهتر شود اما تفاوتهاي زيادي با نسخه بتا كه در ماه مارس منتشر شد، نخواهد داشت.

Netscape با انتشار اين نسخه به رقابت جدي تر با محصول مايكروسافت ، يعني IE ، كه حفره هاي امنيتي متعددي داشته، مي پردازد. Netscape اميد دارد كه موفقيت مرور Firefox به وي كمك كند.

در نسخه جديد Netscape تنظيمات امنيتي به صورت خودكار به گونه اي تنظيم شده اند كه از كاربران در برابر ليستي از سايتهاي خطرناك شناسايي شده محافظت كنند و اجازه حملات هويت ربايي از اين سايتها را ندهند. به گفته Netscape‌ ليست سياه حاوي سايتهايي كه مشكوك به داشتن نرم افزار جاسوسي يا هويت ربايي هستند، به طور مرتب به روز مي شود.

هنگامي كه فردي سايتي را مي بيند، علامتهاي قرمز و سبز در مرورگر به وي نشان خواهند داد كه آيا اين سايت به عنوان يك سايت خطرناك شناسايي شده يا امن است.

Netscape 8 مبتني بر مرورگر Firefox طراحي شده است اما موتور مرورگر IE را نيز پشتيباني مي كند. سايتهاي مورد اعتماد با محدوديتهاي كمتر و توسط موتور IE نمايش داده خواهند شد تا سازگاري بيشتري داشته باشند.

نسخه آلفاي اين مرورگر در ماه فوريه و نسخه بتاي آن در ماه مارس ارائه شده بود.