صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

 

تكذيب شايعه فروش Network Associates به مايكروسافت

 

22 ژوئن 2004 – 2 تير 1383

شركت امنيتي Network Associates امروز تمامي شايعات مربوط به فروش اين شركت به يك شركت بزرگتر مانند مايكروسافت را تكذيب كرد. جنيفر كيوني – سخنگوي شركت Network Associates – با اعلام اين خبر گفت :“ ما درحال مذاكره با مايكروسافت يا هيچ شركت ديگري براي فروش Network Associates نيستيم.“

 اين سخنان پس از آن انتشار يافت كه يك مجله تجاري در مقاله خود به نقل از منابع و شركاي  ناشناس Wall Street اعلام كرد كه Network Associates قصد دارد تا با مايكروسافت معامله كند. بنابه گفته خانم كيوني معمولا Network Associates در برابر شايعات مشابه سكوت اختيار مي كند اما با توجه به ميزان گسترش ان شايعه ، شركت تصميم گرفت تا به آن پاسخ دهد. وي اشاره كرده است كه مدير اجرايي اين شركت در چهاردهمين كنفرانس سالانه Nantucket به صورت مكرر دراين باره مورد سئوال قرار گرفته بود.

مايكروسافت بيش از 56 ميليارد دلار پول نقد در حساب خود دارد و به همين دليل بعضي تحليل گران Wall Street اين شركت را به رشد و گسترش بيشتر ترغيب مي كنند. سال گذشته مايكروسافت يك شركت ضدويروس رومانيايي را خريد و چندي پيش اعلام كرد كه خدماتي را براي مقابله با تهديدهاي شبكه اي و ويروسهاي كامپيوتري ارائه خواهد كرد.

مايكروسافت همانند هميشه سياست خود درباره شايعات را حفظ كرده است و درباره خريد Network Associates حرفي نزده است.

Network Associates طي سالهاي گذشته همواره با شركت رقيب خود يعني Symantec درحال رقابت بوده است تا سهم بيشتري از بازار را به خود اختصاص دهد. به همين دليل سعي دارد تا هزينه هاي خود را كاهش دهد. همچنين گزارشاتي مبني بر كاهش تعداد كاركنان اين شركت از ابتداي جولاي به گوش مي رسد.

سهام اين شركت تا بعد از ظهر امروز با 58 سنت افزايش به 17.15 دلار آمريكا رسيده است.