صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

 

آشنايي مديران شبكه ها با امنيت مايكروسافت

 

22 ژوئن 2004 – 2 تير 1383

مدير ارشد امنيت شبكه در شركت مايكروسافت امروز با در برنامه اي كه براي بيان روند كاري اين شركت تشكيل شده بود حاضر شد تا مديران شبكه ها را از فعاليتهاي اين شركت براي حفظ امنيت شبكه ها آگاه سازد.

ريچارد دونوتي – قائم مقام شركت در زمينه خدمات و واحد IT – با حضور در  Security Summit ، حاضران را از پيشرفتهاي نرم ا فزاري اين شركت آگاه كرد و اشاره كرد كه چگونه اين پيشرفتها در شبكه هاي شركت مايكروسافت اعمال شده اند.

دونوتي اشاره كرد شايد بزرگترين تغيير آن است كه اهميت امنيت آشكار شده و اين موضوع داراي اولويت شده است. گروه فناوري اطلاعات حالا مي تواند توليد يك نرم افزار را متوقف كند و يا دسترسي فردي را به شبكه قطع كند. وي گفت :“ اگر يك كاربر كاري را كه من مي خواهم انجام ندهد ، وي را از شبكه بيرون مي اندازيم.“ اين گروه يكي از آخرين گروههاي مايكروسافت است كه پيش از ارائه يك محصول به بازار آن را مورد بررسي قرار مي دهد. يكي از آخرين محصولاتي كه توسط اين گروه مورد بررسي و تاييد قرار گرفته ، Internet Security & Accelerator (ISA) Server 2004 است كه در هفته هاي آتي وارد بازار خواهد شد.يكي از تغييرات مهم ديگر در روال كاري شركت ، حضور موضوع امنيت به عنوان يك فاكتور مهم در تصميم گيري جهت ارائه يا عدم ارائه يك محصول است. همچنين در سال گذشته مايكروسافت به آموزش برنامه نويسان خود ادامه داده است و به صورت ماهيانه اصلاحيه هايي را ارائه مي كند و پشتيباني امنيتي نسخه هاي قبلي ويندوز را گسترش داده است.

Security Summit يكي از آخرين تلاشهاي مايكروسافت براي آموزش افراد است. مايكروسافت اميدوار است تا پايان امسال نزديك به 500 هزار نفر را در سراسر جهان آموزش دهد كه چگونه از سيستم هايشان حفاظت كنند.

البته با وجود تمامي اين تلاشها هنوز مشكلات زيادي باقي است. در آوريل امسال مايكروسافت اصلاحيه مهمي را ارائه كرد كه حداقل شش حفره امنيتي خطرناك را پوشش مي داد. كمتر از 3 هفته بعد كرم اينترنتي Sasser وارد شبكه ها شد كه از يكي از همين حفره ها استفاده مي كرد و سيستم هايي را كه اصلاحيه را دريافت و نصب نكرده بودند مورد حمله قرار مي داد. بسياري از كامپيوترهاي برنامه نويسان مايكروسافت و شبكه هاي داخلي اين شركت مورد هجوم اين كرم قرار گرفتند چون اصلاحيه را نصب نكرده بودند.

همچنين برنامه نويسان اين شركت ياد مي گيرند تا از شبكه خصوصي مجازي يا VPN‌براي ارتباط با سرورهاي مربوطه استفاده كنند تا اطلاعات خود را در شبكه عمومي حفاظت كنند.

اين غول نرم افزاري به زودي يك به روز رساني امنيتي براي ويندوز XP و 2003 ارائه خواهد كرد كه امنيت بيشتري را براي اين سيستم عاملها به ارمغان خواهد آورد.