صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

 

يك فناوري براي تاييد هويت كاربر و كامپيوتر

28 آوريل – 9 ارديبهشت

شركت Phoenix كه يكي از بزرگترين توليدكنندگان نرم افزار BIOS ( Basic Input/Output System ) است ، اعلام كرده است كه با كمك يك فناوري امنيتي به مديران شبكه اجازه مي دهد تا تجهيزات سخت افزاري را تاييد هويت كنند. اين فناوري كه امروز در لندن و در نمايشگاه امنيت اطلاعات اروپا ارائه شد، اين امكان را فراهم مي آورد تا از سخت افزار همراه با يك سيستم سنتي login استفاده شود و بدين طريق كاربر و سخت افزار مورد استفاده جهت ارتباط با شبكه تاييد هويت شوند.

شيوا ماندالام – مدير بازاريابي محصولات امنيتي phoenix – در اين باره مي گويد كه TrustConnector (اين محصول جديد) به شركتها اجازه مي دهد تا سطح كنترل دسترسي را بيشتر از نام كاربري و كلمه عبور نمايند. همچنين اين فناوري كامپيوتري را كه به شبكه متصل مي شود نيز تاييد هويت مي كند.

 TrustConnector يك كليد رمزنگاري را با استفاده از اطلاعات جمع آوري شده از پروفايل سخت افزار توليد مي كند و آن كليد در هنگام برقراري يك ارتباط بر روي شبكه ارسال مي شود.اگر سخت افزار تاييد هويت شود ، كاربر با استفاده از نام كاربري و كلمه عبور ، كارت هوشمند يا token تاييد هويت مي شود و به شبكه متصل مي شود. از آنجايي كه پروفايل ماشينهاي مختلف متفاوت خواهد بود ، لذا  اگر شخصي سعي كند تا از ماشين ديگري به شبكه متصل شود ، اين امر تشخيص داده مي شود و دسترسي محدود يا ممنوع مي شود.