صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

 

Sasser را براي مادرم منتشر كردم!

10 مه – 21 ارديبهشت

تا به حال براي مادرتان ويروس نوشته ايد؟ ظاهرا سون جاشان، نويسنده 18 ساله آلماني ويروس Sasser ، اين كار را كرده است و سعي داشته تا از اين طريق به مادرش كه شركتي در زمينه نگهداري از كامپيوترها با نام  PC Help دارد، كمك كند و كار او را رونق ببخشد!

سون كه به تازگي از هنرستان فارغ التصيل شده است، جمعه گذشته به اتهام نوشتن و انتشار Sasser دستگير شد و به اين كار اعتراف كرد. البته وي چند ساعت بعد و بدون گذاشتن وثيقه آزاد شد چون مسئولين فكر مي كنند كه او فرار نمي كند. دلتو دايبالا، سخنگوي دفتر پيگرد در شهر وردن آلمان، گفته است كه ممكن است انگيزه اين كار سون، رونق بخشيدن به كار مادرش باشد. وي كه با روزنامه اشپيگل درباره انگيزه سون سخن مي گفت، اين انگيزه را دليلي مناسب براي انتشار ويروس دانست. شركتي كه مادر سون و ناپدري وي اداره آن را بدست دارند، در زمينه نگهداري از كامپيوترها و رفع اشكالات آنها فعاليت دارد.

دايبالا اشاره كرده است كه احتمالا سون در ماه ژوئن بايد در دادگاه محاكمه شود . محاكمه اي كه مي تواند به حبس 5 ساله وي بيانجامد. البته گفته مي شود از آنجا كه سون در اواخر آوريل 18 ساله شده و در هنگام انجام اين جرم 17 سال داشته ، ممكن است در مجازات وي تخفيف داده شود. همچنين ممكن است وي با شكايت شركتهايي كه از اين كرم اينترنتي خسارت ديده اند مواجه شود.

بنا به گزارشهاي رسيده سون پسري خجالتي و منزوي بوده است كه در بين همكلاسيها و همسايه ها به او بي توجهي مي شده است. تابحال وي و يا مادرش صحبتي با رسانه هاي آلمان نداشته اند و منشي تلفني پاسخگوي تلفن PC Help است. اما پدر و نامادري وي در گفتگويي با شبكه RTL اعلام كرده اند كه سون قصد خرابكاري نداشته و بر روي ضدويروسها كار مي كرده است. آنها اشاره كرده اند كه 4 ماه پيش وي به آنها گفته است كه ويروسي را نوشته و در حال كار بر روي ضدويروس آن است. بنا به گفته پدرش، وي به آنها اطمينان داده است كه قصد هيچ گونه اعمال خرابكارانه را ندارد.

نكته جالب آنكه  داي ولت، يكي از روزنامه هاي مشهور آلمان، اشاره كرده است كه با وجود خسارات وارده به ميليون ها كامپيوتر، آلماني بودن نويسنده Sasser، يك حس غرور ملي در آلمان به وجود آورده است.

گفته مي شود كه احتمالا وين ويسنده هر 28 نسخه ويروس Netsky نيز هست.