صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

 

يك حفره امنيتي در پروتكل بي سيم

13 مه – 24 ارديبهشت

گروه امداد امنيت كامپيوتري استراليا ( AusCERT) ديروز يك راهنمايي امنيتي را منتشر كرده و طي آن به شركتها هشدار داده است كه شبكه بي سيم آنها مي تواند توسط يك هكر با استفاده از يك handheld با اختلال روبرو شود.

حفره امنيتي موجود در استاندارد بين المللي 802.11 ،‌ مشهورترين پروتكل شبكه هاي بي سيم ، به يك دستگاه اجازه مي دهد تا با ارسال يك سيگنال با توان پايين ، از ارتباط ‌ساير وسايل جلوگيري كند. بنابر راهنمايي ارائه شده ، حملات قبلي به 802.11 نياز به سخت افزار خاص داشت و مبتني بر اشعه هاي با توان بالا بود ، ‌اما اين حفره امكان حمله به شبكه هاي بي سيم را به هكرهاي نيمه ماهر نيز مي دهد. اين حفره پردازه CCA (clear channel assessment) را تحت تاثير قرار مي دهد. اين پردازه سعي دارد تا احتمال فعاليت دو دستگاه با يك فركانس را به حداقل برساند. با انجام اين حمله تمامي دستگاهها ارسال را متوقف مي كنند تا حمله پايان يابد.

اين حمله در گروه حملات DoS قرار مي گيرد و چندان جدي نيست. تمامي دستگاههايي كه از 802.11،‌ 802.11b  و 802.116 كم سرعت استفاده مي كنند در معرض اين حمله هستند. اما تجهيزات داراي 802.11a و 802.11g پرسرعت مشكلي ندارند.