صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

Netsky-P ، بدترين ويروس سال 2004

 

8 دسامبر 2004 - 18 آذر 1383

بنابر گزارش منتشر شده توسط شركت امنيتي Sophos ، در سال 2004 تعداد ويروسهاي جديد حدود 52 درصد رشد داشته است و در اين ميان ويروس Netsky-P توانسته نام بدترين ويروس سال را به خود اختصاص دهد.

به گفته Sophos، 22.6 درصد از گزارشهاي ارائه شده به اين شركت به Netsky-P مرتبط بوده است. اين ويروس اولين بار در ماه مارس شناسايي شد. تا به حال بيش از 30 نسخه از ويروس Netsky منتشر شده است.

گراهام كلولي - مشاور ارشد فناوري Sophos - مي گويد:“ اين مسئله تعجب آور است كه Netsky-P و Zafi-B ماهها پس از ارائه به روز رساني هاي مرتبط توسط شركتهاي ضدويروس هنوز هم كامپيوترها را آلوده مي كنند. اين امر مشخص مي كند كه اكثر كاربران هنوز ضدويروس خود را به روزرساني نكرده اند و ما معتقديم كه اين مشكل بيشتر در كاربران خانگي وجود دارد.“

بنابراين گزارش، كرم Zafi-B كه در رده دوم قرار دارد، 19 درصد از آلودگي هاي ويروسي امسال را توليد كرده است. ويروس ساسر كه در ماه آوريل شناسايي شد نيز با ايجاد 14 درصد از آلودگي ها در رتبه سوم قرار دارد.

در اين گزارش آمده است كه سون جاشان - نويسنده ويروسهاي Netsky و ساسر - باعث بيش از 50 درصد از مشكلات ويروسي در سال جاري است. وي كه در ماه مي امسال توسط پليس آلمان دستگير شده است، در اوايل سال آينده محاكمه خواهد شد.

Sophos امسال در مجموع 10724 ويروس، كرم و اسب ترواي جديد را شناسايي كرده است كه نسبت به سال گذشته 51.8 درصد رشد داشته است.