صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

تعليق دانشجويان به جرم هك كردن شبكه آكسفورد

 

1 نوامبر 2004 - 11 آبان 1383

دو نفر از دانشجويان دانشگاه آكسفورد با اعتراف به دسترسي غيرمجاز به شبكه IT اين داشنگاه، از تحصيل معلق شدند.

پاتريك فاستر 20 ساله و راجر ويت 21 ساله مدعي هستند كه نفوذ را به قصد آشكار ساختن حفره هاي امنيتي انجام داده اند اما كميته انضباطي فاستر را تا ماه مي سال 2005 و ويت را تا ژانويه 2005 معلق كرده است.

فعاليت اين دو زماني آشكار شد كه آنها طي مقاله اي در روزنامه دانشگاه به شرح كار خود پرداختند. آنها هشدار دادند كه با كمك ابزارهايي كه از طريق گوگل يافته اند توانسته اند به اطلاعاتي درباره استفاده دانشجويان از كامپيوترها و همچنين كلمات عبور ايميل دانشجويان دست پيدا كنند.

هكرها گوگل را مانند ابزاري مورد استفاده قرار مي دهند. آنها از اين موتور جستجوي مشهور استفاده مي كنند تا سايتهاي داراي حفره را بيايند. براي مثال آنها با جستجوي عناوين صفحات پيش فرض در سرورها، سرورهاي قابل نفوذ را مي يابند.

فاستر به 7 خطا اعتراف كرده است. دو خطا مرتبط با استفاده از امكانات دانشگاه براي فعاليتهاي غيرقانوني ، دو خطا در رابطه با دسترسي غيرمجاز به شبكه ، دو خطا مربوط به  تجاوز به حريم خصوصي كاربران و يك خطا با تلف كردن وقت كاركنان با فعاليت غيردرسي.

ويت به 4 خطا متهم است. تلاش براي نفوذ به شبكه IT ، استفاده از امكانات دانشگاه براي فعاليتهاي غيرقانوني، دسترسي غيرمجاز به شبكه، تلف كردن وقت كاركنان.

تا به حال گزارشي درباره خسارتهايي كه اين دو نفر وارد كرده اند و يا سودي كه عايد آنها شده است منتشر نشده و به نظر مي آيد مسئله سود و خسارت در ميان نبوده است.

آين دو دانشجو قصد دارند نسبت به حكم صادره درخواست فرجام كنند.