صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

 

دستگيري سارقين كد بازي Half-Life 2

10 ژوئن – 21 خرداد

شركت نرم افزاري Valve امروز اعلام كرد كه پليس چندين مظنون را به اتهام سرقت كد بازي Half-Life 2 دستگير كرده است.

گيب نول - مدير اجرايي شركت Valve -  در بيانيه اي اعلام كرده است كه دستگيري ها در چندين كشور انجام شده اند. وي با تشكر از مشتريان كه در شناسايي متهمان كمك شاياني كرده اند ، گفته است:“ چند روز پس از اعلام نفوذ به شركت ، جامعه بازي آنلاين متهمان را رديابي كرده است.“ وي افزوده است :“  بسيار جالب بود كه مشاهده كنيم چگونه بازيكنان با سرعت و هوش بالاي خود مشكلاتي را در رابطه با جرايم سايبر حل مي كنند كه پليس و روشهاي سنتي قانوني از حل آن عاجزند.“

شركت Valve هيچ گونه اطلاعاتي درباره هويت ، مليت يا موقعيت حقوقي متهمين ارائه نكرده است و تمامي سئوالات را به بخش جرايم سايبر FBI در منطقه سياتل ارجاع داده است. FBI نيز پاسخ روشني ارائه نكرده است.

در ماه اكتبر ، نول اعلام كرده بود كه هكرها به شبكه اين شركت نفوذ كرده اند و سورس كد بازي Half-Life 2 را به طور كامل سرقت كرده اند. اين سورس چندي بعد از طريق فروم ها توزيع شد .

قرار بود اين بازي كه شماره دوم از بازي Half-Life‌ به شمار مي آيد، اواخر سال گذشته ميلادي منتشر شود كه با انجام اين سرقت ، ورود آن به بازار تا تابستان امسال به تاخير افتاده است. بعضي با توجه به زمان دستگيري ها احتمال مي دهند كه اين سرقت با اسب ترواي Agobot و نويسندگان آن مرتبط باشد.