صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

 

استفاده از بن لادن براي انتشار ويروس

 

 23 جولاي 2004 – 2 مرداد 1383

شركت Sophos امروز اعلام كرد كه يك اسب تروا با نام Hackarmy سعي دارد تا كاربران را قانع كند فايلي را كه مدعي است حاوي تصاوير بن لادن است باز كنند و بدين وسيله خود را منتشر مي كند.

اين پيغام كه روي بسياري از newgroup ها ارسال شده است، ادعا مي كند كه حاوي تصاويري از بن لادن است كه توسط خبرنگارCNN گرفته شده و وي را درحال خودكشي نشان مي دهد. اما زماني كه اين فايل باز مي شود ، يك اسب تروا را روي كامپيوتر قرباني نصب مي كند و اين كامپيوتر را به جمع ارتش كامپيوترهاي در اختيار هكر اضافه مي كند . اين كامپيوترها كه از راه دور قابل كنترل هستند مي توانند براي توزيع اسپم يا انجام حملات DoS مورد استفاده قرار گيرند.

گراهام كلولي – مشاور ارشد Sophos – مي گويد:“ هكرها و نويسندگان ويروسها سعي مي كنند تا با استفاده از روشهاي گوناگون كاربرن را قانع كنند تا كدهاي خطرناك مورد نظرشان را دريافت كنند. اين بار به نظر مي رسد كه هكر از كنجكاوي كاربران و علاقه آنان به اخبار استفاده كرده است.“

بنابه گفته متخصصان، اكثر ويروس نويسان سعي دارند تا توجه كاربران ايميل را به خود جلب كنند و آنها را قانع كنند تا روي لينكي كليك كنند يا فايلي را باز كنند، حتي اگر چندين بار به آنها گفته شده باشد كه اين كار را نكنند. برای مثال ويروسهايي مانند Anna Kournikova ، Catherine Zeta-Jones و I Love You همگي از همين روش استفاده مي كنند و كاربران را به انجام كاري تشويق مي كنند كه از آن منع شده اند.

شركتهاي ضدويروس و ضداسپم نرم افزارهاي خود را به روزرساني كرده اند تا اين اسب تروا را تشخيص دهند و لذا كاربران مي توانند با به روزرساني نرم افزارهاي خود در مقابل اين اسب تروا مسلح شوند.