صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

 

ويروس نويسان دعوا می کنند

۳ مارس – ۱۳ اسفند

کارشناسان امنيت شبکه متوجه شده اند که نويسندگان ويروسهای MyDoom و Bagle درحال دعوا کردن با نويسنده کرم اينترنتی NetSky هستند و از طريق متون پنهان شده در کد ويروهايشان بهم فحش می دهند!

شرکت فنلاندی F-Secure که در زمينه امنيت فعاليت می کند گزارش داده است که ويروس Bagle.J دارای يک خط متن است که در آن گفته شده است :

 "Hey, NetSky...don't ruine our bussiness, wanna start a war?"

 کرم اينترنتی MyDoom.G نيز که همزمان با ويروس Bagle.J منشر شد دارای پيغامی برای نويسنده NetSky بود. نويسنده NetSky نيز در آخرين نسخه خود يعنی F به اين پيغامها پاسخ داده است :

"Skynet AntiVirus - Bagle - you are a looser!!!!"

گراهام کلولی – يکی از مشاوران ارشد شرکت ضد ويروس Sophos – معتقد است علت اين دعوا آن است که نويسندگان MyDoom و Bagle از شهرت نويسنده NetSky عصبانی هستند. نويسنده Bagle از اين که NetSky توانسته است تيتر اصلی اخبار را به خود اختصاص دهد و توجه کارشناسان را  به خود جلب کند دلخور و عصبانی است. کلولی می گويد: ويروس نويسان نيز مانند افرادهر جامعه ديگری با هم جنگ و دعوا دارند. اما جنگ کلمات آنها بر روی رايانه ها و ايميلهای کاربران انجام می شود.

اين اولين بار نيست که نويسندگان ويروس از اين امکان برای ارسال پيغام استفاده می کنند. برای مثال کرم مشهور MSBlast که باعث خسارتهای بسياری در تابستان گذشته شده بود ُ پيغامی را برای بيل گيتس منتشر می کرد. اين پيغام چنين بود :

"I just want to say LOVE YOU SAN!! billy gates why do you make this possible ?

Stop making money and fix your software!!"