صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

 

اخطارها شدت مي گيرد : يك كرم اينترنتي در راه است

30 آوريل – 11 ارديبهشت

شركتهاي امنيتي به مشتريان خود هشدار داده اند كه هرچه سريعتر اصلاحيه امنيتي ارائه شده براي ويدوز را روي سيستم خود نصب كنند و كامپيوتر خود را براي مقابله با يك كرم اينترنتي مشابه MSBlast كه به زودي منتشر خواهد شد آماده كنند.

همانطور كه در خبرهاي قبلي آمده بود , اين اخطارها ناشي از كشف يك حفره امنيتي خطرناك در بخش امنيتي ويندوز (Local Security Authority Subsystem Service ) و رواج كدهاي خطرناكي جهت استفاده از اين حفره است. همچنين اين كدها اخيرا با نرم افزارهاي bot نيز تركيب شده اند كه اين حركات نشان از تغييراتي دارد كه بتدريج يك اسكريپت ساده مبدل به يك كرم اينترنتي كامل مي شود. متخصصين هشدار داده اند كه حملات با استفاده از اين حفره افزايش يافته است و نرم افزار bot نيز در تعداد زيادي از كامپيوترها رخنه كرده است و محيط براي تولد يك كرم آماده است.

مايكروسافت نيز به كاربران هشدار داده است تا با پوشاندن اين حفره از آلوده شدن به كرمها جلوگيري كنند. اصلاحيه ارائه شده حفره ديگري را كه در نرم افزار web server مايكروسافت وجود دارد را نيز مي پوشاند.

متخصصان بهترين زمان براي حمله را جمعه شب مي دانند, زيرا در آن زمان مديران شبكه ها به خانه رفته اند و دو روز تعطيل امكان خوبي را براي كرم اينترنتي پديد مي آورد تا در غياب مديران شبكه ها به فعاليت و گسترش بپردازد.