صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

eBay در جدال با هويت ربايان

 

4 ژانويه 2005 - 15 دي 1383

eBay قصد دارد تا با استفاده از يك سرويس ايميل خصوصي، به جنگ كساني برود كه ايميلهايي با نام اين شركت ارسال مي كنند و از هويت اين شركت سوء استفاده مي كنند.

اين شركت در هفته هاي اخير يك صندوق پستي اختصاصي با نام My Messages را براي مشتريان خود راه اندازي كرده است كه تنها ايميلهاي تبادل شده با eBay در آن ذخيره مي شوند. با اين روش اعضاي سايت مي توانند مطمئن باشند ايميلهاي دريافتي اسپم نيستند و از طرف هويت ربايان براي هدايت آنها به سايتهاي قلابي نيز طراحي نشده اند. بعضي هويت ربايان با ارسال ايميل به كاربران،‌ آنها را به سايتهايي قلابي كه ظاهرا متعلق به eBay هستند راهنمايي مي كنند تا از اين طريق اطلاعات شخصي و شماره كارت اعتباري كاربران را سرقت كند.

كريس دونلي - سخنگوي شركت eBay - در اين باره چنين مي گويد:“ با اين روش شما مطمئن خواهيد بود كه ايميلهايي كه از eBay دريافت كرده ايد واقعا از اين شركت ارسال شده اند. اين يك راه مقابله با ايميلهاي قلابي و حملات هويت ربايي است.“

هويت ربايي يكي از حملات مبتني بر فريب كاربران براي سرقت اطلاعات آنهاست كه به سرعت گسترش پيدا كرده است. گرچه كاربران اولين قربانيان اين حملات به نظر مي آيند اما به وجهه و اعتبار شركتها نيز صدمه وارد مي شود و علاوه بر ضررهاي مالي، اعتماد مشتراين خود را نيز از دست مي دهند.

بنابر گزارش منتشر شده توسط Truste ، از هر 10 نفر كاربر، 7 نفر ايميلهاي هويت ربايان را دريافت مي كنند كه 15 درصد از آنها گول اين ايميلها را خورده اند.

شركت eBay پيش از اين نيز در حال مقابله با اين حملات بوده است. سال گذشته اين شركت امكاني را در ابزار خود عرضه كرد كه مي تواند سايتهاي قلابي eBay را تشخيص دهد.

به گفته دونلي مركز پيغام اين شركت كه به تازگي معرفي شده است و در نتيجه پيشنهادات اعضا ايجاد شده است، در حال حاضر فاز ابتدايي توليد خود را مي گذراند و به ارتباطات اعضا با يكديگر خواهد پرداخت.

كارشناسان معتقدند اين حركت eBay ممكن است به ايجاد خدمات ايميل خصوصي صنايعي مانند بانكها بيانجامد. گرچه به نظر مي رسد هنوز تهديد حملات هويت ربايي به نظر اين صنايع كاملا جدي نيست.

eBay از روز يكشنبه اطلاع رساني به اعضاي خود درباره اين سرويس جديد را آغاز كرده است.