صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

 

زير سوال رفتن امنيت لينوکس

7 آوريل – 19 فروردين

نتايج جديدترين مطالعه موسسه تحقيقاتي فرستر نشان مي‌دهد که سيستم عامل لينوکس الزاما امن‌تر از ويندوز نيست. همچنين مشخص شده است پوشاندن حفره‌هاي امنيتي توسط توزيع کنندگان لينوکس به طور متوسط زمان بيشتري مي‌گيرد، و اين در حالي که پوشاندن حفره‌هاي ويندوز عموما دشوارتر است.

شرکت Red Hat به عنوان بزرگترين عرضه کننده محصولات لينوکس ادعا کرده است كه با وجودي که مفروضات اين تحقيق صحيح هستند ولي نتايجي که فرستر از آنها استنتاج کرده است معيار دقيقي از امنيت سيستم‌ها نيست. زيرا اين تحقيق بين حفره‌هاي امنيتي بحراني و مشکلات روزمره و غير بحراني تفاوتي قائل نشده ‌است.

گزارش فرستر مي‌تواند به تلاش‌هايي که شرکت مايکروسافت براي کاهش نگراني‌هايي که در ارتباط با محصولات اين شرکت وجود دارد اعتبار بخشد. در رقابت بين شرکت‌هاي ارائه دهنده سيستم عامل، تاکتيک جديدي استفاده شده که عبارت است از مقايسه زمان پوشش حفره‌هاي امنيتي در سيستم‌عامل‌هاي مختلف يا به عبارت ديگر «روزهاي پرخطر» براي سيستم‌ عامل‌ها. مطابق اين تاکتيک استدلال مايکروسافت بسيار ساده است؛ «سيستم‌ هاي Open Source نسبت به سيستم‌‌هاي ويندوزي تعداد روز‌هاي بيشتري در معرض خطر هستند».