صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

نرم افزار ضدجاسوسی مایکروسافت

 

6 ژانویه 2005 - 17 دی 1383

امروز مایکروسافت نسخه بتای نرم افزار ضدجاسوسی خود را ارائه کرد.این شرکت مدعی است که کاربران با استفاده از این ابزار با مشکلات کمتری بر روی اینترنت موجه خواهند شد و سرعت کامپیوتر آنها نیز افزایش خواهد یافت.

این نسخه که از روی سایت شرکت مایکروسافت قابل دریافت است، با استفاده از فناوری شرکت Giant Software که در ماه دسامبر به تملک مایکروسافت درآمد و در تولید ابزارهای ضدجاسوسی تخصص داشته، تولید شده است. به گفته مایکروسافت این نرم افزار در حال حاضر بسیاری از ابزارهای جاسوسی فعلی را شناسایی می کند و مایکروسافت سعی خواهد کرد تا با انجام تحقیقات بر روی ابزارهای جاسوسی جدید و مهم، امکان به روز رسانی خودکار این نرم افزار را فراهم آورد.

مایکروسافت هنوز درباره زمان عرضه رسمی این محصول چگونگی آن ( به عنوان یک محصول مجزا یا در کنار یک محصول دیگر) تصمیم گیری نکرده است. یکی از مدیران مایکروسافت علت عرضه نسخه بتا را حفاظت از مشتریان و مقابله با هکرها عنوان کرده است. وی مدعی است مطابق با گزارشهایی که دریافت کرده اند، یک سوم کسانی که با محصولات مایکروسافت مشکل دارند، به دلیل وجود نرم افزارهای جاسوسی است.

ظاهر نرم افزار ضدجاسوسی مایکروسافت شبیه محصولات شرکتهای McAfee و نورتون است که امکان اجرای اسکن دستی و خودکار را به کاربر می دهد. این نرم افزار به گونه ای طراحی شده که بر تمامی تغییرات سیستمی و نرم افزاری یک کامپیوتر خاص نظارت  می کند و درصورت شناسایی یک ابزار جاسوسی که قصد دارد روی کامپیوتر نصب شود، به کاربر هشدار می دهد. این نرم افزار با سیستم عاملهای ویندوز 2000 و XP کار می کند.

مایکروسافت به کاربران فعلی ابزارهای Giant اعلام کرده است که به استفاده از آن ابزارها ادامه دهند. این شرکت همچنینی نسخه فعلی را یک نسخه اولیه و دلیل عرضه سریع آن را دریافت بازخورد و با هدف تست دانسته است.

مایکروسافت در حال کار بر روی یک بسته نرم افزاری ضدویروس نیز است که به نظر می رسد به عنوان یک برنامه مجزا ارائه خواهد شد. گفته می شود که این ابزار در نیمه دوم سال جاری میلادی ارائه خواهد شد.

علاوه بر این محصولات، مایکروسافت قول داده است ابزارهایی را برای یافتن و پاک کردن برنامه های خطرناک از روی کامپیوترهایی که سیستم عامل 2000 و یا جدیدتر دارند، ارائه کند و آنها را در برنامه ماهیانه اش، به روز رسانی کند.