صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

مایکروسافت: مشکلات امنیتی فایرفاکس سودی برای ما ندارد

 

7 اکتبر 2005 – 15 مهر 1384

مایکروسافت مدعی است با وجودی که فایرفاکس یک رقیب برای مرورگر این شرکت است، اما پیدا شدن تعداد زیادی مشکل امنیتی در این مرورگر، چیزی عاید مایکروسافت نکرده است.

بنیاد موزیلا در ماه نوامبر گذشته مرورگر فایرفاکس را با این ادعا وارد بازار کرد که کاربران با جایگزین کردن این مرورگر به جای IE می توانند محیط امن تری داشته باشند.

اما با رشد محبوبیت فایرفاکس – این مرورگر طی 6 ماهه اول ارائه خود توانسته است بیش از 5 درصد بازار مرورگر را در اختیار بگیرد.- تعداد زیادی مشکل امنیتی نیز در آن پیدا شده است.

ماه گذشته شرکت Symantec طی گزارشی مدعی شد که مرورگرهای موزیلا از IE امنیت کمتری دارند.

پیتر واتسون – مشاور ارشد امنیتی مایکروسافت در استرالیا و نیوزلند – طی مصاحبه ای در این باره می گوید :“ با ورود هر فناوری جدید، شخصی سعی می کند تا به آن با اهداف غیرقانونی نفوذ کند.“ وی توضیح می دهد که هدف مایکروسافت، کمک به سخت یک بستر امن و قابل اعتماد برای خود و فناوری های رقیب است.

اما متخصصان امنیتی از این اظهار نظر ابزار شگفتی می کنند. آنها می گویند که امنیت موضوع مورد علاقه مایکروسافت نیست و درحال حاضر مجبور شده است میلیونها دلار خرج این مبحث کند. آنها دلیل عدم ابزار خوشحالی مایکروسافت را تلاش برای جلوگیری از مغرور شدن می دانند.