صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

Netscape و مقابله با هویت ربایی

 

18 مه 2005 - 28 اردیبهشت 1384

Netscape تا پایان این هفته نسخه نهایی مرورگر Netscape 8 را ارائه خواهد کرد. این نسخه به گونه ای طراحی شده است که از کاربران در برابر حملات آنلاین مانند هویت ربایی محافظت می کند.

نسخه های تست آلفا و بتای این مرورگر از ماه فوریه در دسترس قرار داشتند. Netscape قول داده است که نسخه نهایی همانند نسخ پیشین امکاناتی را برای حفظ امنیت سیستمها و کاربران در زمان مرور وب با خود داشته باشد. انتظار می رود که ظاهر این مرورگر نیز در نسخه نهایی بهتر شود اما تفاوتهای زیادی با نسخه بتا که در ماه مارس منتشر شد، نخواهد داشت.

Netscape با انتشار این نسخه به رقابت جدی تر با محصول مایکروسافت ، یعنی IE ، که حفره های امنیتی متعددی داشته، می پردازد. Netscape امید دارد که موفقیت مرور Firefox به وی کمک کند.

در نسخه جدید Netscape تنظیمات امنیتی به صورت خودکار به گونه ای تنظیم شده اند که از کاربران در برابر لیستی از سایتهای خطرناک شناسایی شده محافظت کنند و اجازه حملات هویت ربایی از این سایتها را ندهند. به گفته Netscape‌ لیست سیاه حاوی سایتهایی که مشکوک به داشتن نرم افزار جاسوسی یا هویت ربایی هستند، به طور مرتب به روز می شود.

هنگامی که فردی سایتی را می بیند، علامتهای قرمز و سبز در مرورگر به وی نشان خواهند داد که آیا این سایت به عنوان یک سایت خطرناک شناسایی شده یا امن است.

Netscape 8 مبتنی بر مرورگر Firefox طراحی شده است اما موتور مرورگر IE را نیز پشتیبانی می کند. سایتهای مورد اعتماد با محدودیتهای کمتر و توسط موتور IE نمایش داده خواهند شد تا سازگاری بیشتری داشته باشند.

نسخه آلفای این مرورگر در ماه فوریه و نسخه بتای آن در ماه مارس ارائه شده بود.