صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

eBay در جدال با هویت ربایان

 

4 ژانویه 2005 - 15 دی 1383

eBay قصد دارد تا با استفاده از یک سرویس ایمیل خصوصی، به جنگ کسانی برود که ایمیلهایی با نام این شرکت ارسال می کنند و از هویت این شرکت سوء استفاده می کنند.

این شرکت در هفته های اخیر یک صندوق پستی اختصاصی با نام My Messages را برای مشتریان خود راه اندازی کرده است که تنها ایمیلهای تبادل شده با eBay در آن ذخیره می شوند. با این روش اعضای سایت می توانند مطمئن باشند ایمیلهای دریافتی اسپم نیستند و از طرف هویت ربایان برای هدایت آنها به سایتهای قلابی نیز طراحی نشده اند. بعضی هویت ربایان با ارسال ایمیل به کاربران،‌ آنها را به سایتهایی قلابی که ظاهرا متعلق به eBay هستند راهنمایی می کنند تا از این طریق اطلاعات شخصی و شماره کارت اعتباری کاربران را سرقت کند.

کریس دونلی - سخنگوی شرکت eBay - در این باره چنین می گوید:“ با این روش شما مطمئن خواهید بود که ایمیلهایی که از eBay دریافت کرده اید واقعا از این شرکت ارسال شده اند. این یک راه مقابله با ایمیلهای قلابی و حملات هویت ربایی است.“

هویت ربایی یکی از حملات مبتنی بر فریب کاربران برای سرقت اطلاعات آنهاست که به سرعت گسترش پیدا کرده است. گرچه کاربران اولین قربانیان این حملات به نظر می آیند اما به وجهه و اعتبار شرکتها نیز صدمه وارد می شود و علاوه بر ضررهای مالی، اعتماد مشتراین خود را نیز از دست می دهند.

بنابر گزارش منتشر شده توسط Truste ، از هر 10 نفر کاربر، 7 نفر ایمیلهای هویت ربایان را دریافت می کنند که 15 درصد از آنها گول این ایمیلها را خورده اند.

شرکت eBay پیش از این نیز در حال مقابله با این حملات بوده است. سال گذشته این شرکت امکانی را در ابزار خود عرضه کرد که می تواند سایتهای قلابی eBay را تشخیص دهد.

به گفته دونلی مرکز پیغام این شرکت که به تازگی معرفی شده است و در نتیجه پیشنهادات اعضا ایجاد شده است، در حال حاضر فاز ابتدایی تولید خود را می گذراند و به ارتباطات اعضا با یکدیگر خواهد پرداخت.

کارشناسان معتقدند این حرکت eBay ممکن است به ایجاد خدمات ایمیل خصوصی صنایعی مانند بانکها بیانجامد. گرچه به نظر می رسد هنوز تهدید حملات هویت ربایی به نظر این صنایع کاملا جدی نیست.

eBay از روز یکشنبه اطلاع رسانی به اعضای خود درباره این سرویس جدید را آغاز کرده است.