صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

چند اصلاحیه برای ویندوز

 

6 اکتبر 2005 – 14 مهر 1384

مایکروسافت قصد دارد در ادامه برنامه ارائه ماهانه اصلاحیه ها، در روز سه شنبه هفته جاری ( 19 مهر)، 8 هشدار امنیتی را برای مشکلات موجود در سیستم عامل ویندوز ارائه کند.

مایکروسافت در هشدار اولیه ای که امروز روی سایت خود منتشر کرده ، حداقل یکی از هشدارها را دارای بالاترین درجه خطر از نظر مایکروسافت ( critical )  دانسته است. ماه گذشته نیز مایکروسافت اعلام کرده بود که یک هشدار critical ارائه خواهد کرد اما در آخرین ساعات به خاطر مسائل کیفیتی، آن را از لیست خارج کرد. مایکروسافت زمانی یک تهدید امنیتی را critical می داند که بدون دخالت کاربر به یک کرم اینترنتی خطرناک اجازه گسترش دهد.

همچنین این شرکت اعلام کرده است که در روز سه شنبه یک بولتن امنیتی نیز منتشر خواهد کرد که مشکل موجود در ویندوز و سرور Exchange را پوشش می دهد. این مشکل امنیتی دارای درجه important است که یک درجه پایین تر از critical به شمار می آید.

مایکروسافت اعلام نکرده است که آیا هیچ یک از اصلاحیه ها به مرورگر IE مرتبط خواهد بود یا خیر. طی چند هفته گذشته محققان امنیتی بسیاری به مشکلات متعدد امنیتی در IE برخورد کرده اند. بعضی از حفره های یافت شده به یک هکر اجازه می دهد تا اختیار سیستم قربانی را در اختیار بگیرند.

بنابه گفته Secunia مشکلات امنیتی متعددی در IE وجود دارند که هنوز اصلاح نشده اند. این شرکت امنیتی از سال 2003، 86 هشدار امنیتی درباره این محصول مایکروسافت منتشر کرده است که 20 مشکل از این لیست هنوز اصلاح نشده اند.

همچنین در ادامه برنامه ارائه اصلاحیه های ماهانه خود، مایکروسافت یک نسخه به روز شده از ابزار پاک کردن نرم افزارهای خطرناک ویندوز (Windows Malicious Software Removal Tool ) ارائه خواهد کرد. این نرم افزار برنامه های خطرناک معمول را شناسایی و پاک می کند.

مایکروسافت اطلاعات بیشتری درباره اصلاحیه های روز سه شنبه ارائه نکرده است و تنها اشاره کرده است که بعضی از این اصلاحیه ها ممکن است نیاز به بازآغازی کامپیوتر داشته باشند.

مایکروسافت در ماه سپتامبر اصلاحیه ای ارائه نکرد اما در ماه آگوست 6 بولتن امنیتی منتشر کرد که 3 مورد آن دارای درجه اهمیت critical‌ بود.