صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

نفوذ به تلفن هنرپیشه ها در مراسم اسکار

 

1 مارس 2005 - 11 اسفند 1383

به گزارش شرکت مشاوره امنیتی Flexilis که روز یکشنبه در مراسم اهدای جوایز اسکار یک مطالعه و بررسی انجام داده است، حدود 100 نفر از افرادی که از روی فرش قرمز عبور کردند، تلفنهای همراهی داشتند که امکان نفوذ و برداشت اطلاعات داشت.

روز یکشنبه سه نفر از کارشناسان و متخصصان این شرکت در بین بیش از 1000 نفر مردمی که به تماشای ورود هنرپیشه ها به تئاتر کداک ایستاده بودند، قرار گرفتند. یکی از آنها یک کوله پشتی روی پشت خود قرار داده بود که یک نوت بوک حاوی یک نرم افزار اسکن کننده و یک آنتن قوی در آن کار گذاشته شده بود.

این کارشناسان معتقدند که بین 50 تا 100 نفر از مدعوین مراسم اسکار، از تلفنهای همراه هوشمندی استفاده می کردند که قابل نفوذ  بوده و اطلاعات الکترونیکی آنها قابل برداشت بودند. این محققان نمی توانند تخمین دقیقی از تعداد افراد ارائه کنند چون ممکن است بعضی تلفنها دو بار تشخیص داده شده باشند. ضمنا آنها به تلفنها نفوذ نکرده اند و لذا نمی توانند بگویند تلفنهای چه افرادی قابل نفوذ هستند.

متخصصان امنیتی Flexilis می گویند این کار را جهت افزایش آگاهی کاربران انجام داده اند. تلفنهای همراه جدید اطلاعات شخصی بسیاری مانند کلمات عبور، شماره امنیت ملی و اطلاعات کار اعتباری را در خود حفظ می کنند و لذا نفوذ به آنها تهدیدی جدی به شمار می آید. از آنجایی که معمولا مدیران ارشد، سیاستمداران و هنرپیشه ها از اولین افرادی به شمار می آیند که از فناوری های مصرفی جدید استفاده می کنند و هکرها نیز به دستیابی به اطلاعات شخصی آنها علاقه بیشتری دارند، لذا این خطر این گروهها را بیشتر تهدید می کند.

یکی از مدیران Flexilis تاکید می کند که با توجه به امکانات امنیتی گسترده در مراسم اسکار، کسی متوجه فعالیت این گروه نشده است و این امکان برای گروههای خرابکار جهت سرقت اطلاعات وجود داشته است.

Flexilis بر روی فناوری انتقال بی سیم اطلاعات با برد کوتاه که با نام Bluetooth شناخته می شود، ‌تخصص دارد. این فناوری در فواصل کوتاه جایگزین کابل می شود. بسیاری از تلفنهای همراه از این فناوری جهت ارتباط با کامپیوتر و یا هدست خود استفاده می کنند. همچنین از این فناوری در خودروها جهت ارتباط با تلفن همراه و همچنین در کامپیوترها جهت اتصال صفحه کلید و ماوس با کامپیوتر استفاده می شود. Flexilis تمرکز خود را بر روی این فناوری نگذاشته بلکه شیوه استفاده تولیدکنندگان از این فناوری را مورد نقد و بررسی قرار داده است. این شرکت قصد دارد سطح امنیت در دنیای بی سیم را به سطح امنیت در دنیای کابلی و سیمی افزایش دهد.