صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

مشکل امنیتی چند تریلیون دلاری!

 

1 مارس 2005 - 11 اسفند 1383

یک تحلیلگر امنیتی از شرکت Forrester Research امروز اعلام کرد زمانی که کاربران و مشتریان اعتماد خود را به امنیت تراکنشهای آنلاین از دست می دهند، شرکتها از جهات گوناگونی متضرر می شوند که بعضی از آنها برای شرکتها واضح نیست.

معمولا شرکتها متوجه نمی شوند که مشکل امنیتی در یک سایت و یا سرقت اطلاعات مشتری هزینه های ثانویه ای نیز به دنبال دارد. افزایش هزینه بازاریابی برای بهبود وجهه و اعتباری که صدمه خورده است و افزایش تماسهای بخش پشتیبانی مشتریان از جمله این موارد هستند.

طی چند هفته گذشته دو نمونه جدی از نشت اطلاعات در بانک آمریکا و شرکت ChoicePoint مشاهده شد. این تحلیلگر که جاناتان پن نام دارد معتقد است اتفاقاتی از این قبیل باعث می شود مشتریان بیشتر درباره رفتار آنلاین خود احساس خطر کنند.

بنابر مطالعه ای که سال گذشته Forrester در بین خانواده ها انجام داده بود، 92 درصد مصرف کنندگان اعلام کرده بودند که میل ندارند  اطلاعات شخصی خود را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارند چون خطر آن بیش از منفعت آن است.  61 درصد نیز عدم تمایل خود را به ارائه اطلاعات کارت اعتباری به صورت آنلاین بیان کرده بودند. همچنین در این مطالعه مشخص شده بود که  50 درصد افراد به مؤسسه های مالی اعتماد کافی ندارند و از آن می ترسند که اطلاعات شخصی آنها مورد سوء ‌استفاده قرار گیرد. البته با وجود تمامی این نگرانیها تنها 36 درصد از پاسخگویان از خرید کالا و خدمات به صورت آنلاین منصرف شده اند.

پن معتقد است بانکها و شرکتها باید بکوشند تا اعتماد مردم را جلب کنند و به آنها اطمینان دهند که شناسایی هویت آنها به درستی انجام می شود و کسی نمی تواند خود را به جای آنها معرفی کند. وی می گوید:“ حملات هکرها، سرقت هویت و سایر مشکلات امنیتی آنلاین صدمه ای را به اعتماد مشتریان می زند که در واقع یک مشکل چند تریلیون دلاری است!“