صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

SP2 ویندوز را 15 بار امن تر می کند

 

24 مه 2005 - 3 خرداد 1384

یکی از کارشناسان ارشد امنیتی مایکروسافت اعلام کرده است که سیستمهایی که از XP SP2 استفاده می کنند، 15 بار نسبت به سیستمهایی که XP یا SP1 بر روی آنها در حال اجراست امن تر هستند و خطرات کمتری آنها را تهدید می کند.

جیسون گرمز ، مدیر تیم تولیدکننده برنامه ضدجاسوسی مایکروسافت، اعلام کرد که این نتایج از یک مجموعه تحلیل داخلی بر روی کارایی SP2 به دست آمده است.

گرمز که در کنفرانس AusCERT سخنرانی می کرد، افزود:“ احتمال آن که کامپیوتری که XP یا XP SP1 دارد، یکی از 20 کرم رایج و شایع را داشته باشد، 15 بار بیشتر از کامپیوتری است که سیستم عامل آن XP SP2 است.“

او معتقد است که فعال شدن مشخصه به روز رسانی خودکار توسط SP2، تفاوت چشمگیری را نسبت به قبل ایجاد کرده است. این امر باعث شده است که تنها چند روز پس از انتشار یک اصلاحیه توسط مایکروسافت، اکثر این سیستمها به روز شده باشند.

گرمز همچنین اعلام کرد که مایکروسافت قصد دارد یک نسخه تجاری از ابزار ضدجاسوسی خود را به بازار عرضه کند. نسخه بتای این ابزار در حال حاضر بر روی سایت مایکروسافت در دسترس است. البته وی به زمان ارائه این ابزار و همچنین رایگان یا پولی بودن آن اشاره ای نکرد.

وی برنامه های جاسوسی را مسئول حدود یک سوم مشکلات ویندوز دانست و دلیل این ادعا را گزارشات ارسال شده توسط ابزار گزارش خطای ویندوز معرفی کرد.