صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

ضدجاسوس مایکروسافت رایگان است

 

15 فوریه 2005 - 27 بهمن 1383

مایکروسافت امروز اعلام کرد که نرم افزار ضدجاسوسی جدید خود را رایگان در اختیار مشتریان قرار خواهد داد.

این خبر توسط بیل گیتس طی سخنرانی وی در کنفرانس RSA اعلام شد. وی گفت:“ ما تصمیم گرفته ایم که تمامی کاربران ویندوز با لیسانس، باید بدون هزینه این امکان حفاظتی را داشته باشند.“

این بخشی از برنامه مایکروسافت جهت حفاظت از کاربران تجاری و خانگی است. مشتریان معمولا از خطرها و تهدیداتی مانند برنامه های جاسوسی، ویروسها و هویت ربایی آگاه نیستند. 

مایکروسافت ماه گذشته نسخه بتای نرم افزار ضدجاسوسی خود را ماه گذشته عرضه کرد. این برنامه جهت محافظت از کامپیوترها در برابر برنامه های جاسوسی طراحی شده است. معمولا برنامه های جاسوسی بدون اطلاع کاربر  روی سیستم وی نصب می شوند و با ثبت سایتهایی که کاربر بازدید می کند، آگهی های pop-up تولید می کند.

گیتس همچنین اعلام کرد که با خرید شرکت Giant، مایکروسافت شبکه ای ارزشمند برای گزارش گیری درباره برنامه های جاسوسی را به دست آورده که SpyNet نام دارد. این ابزار برنامه های جاسوسی بالقوه را روی سیستم کاربران متصل به این شبکه شناسایی می کند. سپس از آنها درباره پاک کردن آن سئوال می کند و گزارش کار را به مایکروسافت ارسال می کند. گیتس با اشاره به اتصال 3 میلیون کاربر به این شبکه اظهار داشت که روزانه حدود نیم میلیون گزارش از SpyNet دریافت می کند.

مدیر شرکت مایکروسافت بودجه اختصاص یافته به امنیت در این شرکت را 2 میلیارد دلار  اعلام کرد.